3/11/2012

Dream Apartment

Buon Giorno Bellissimas! Tänkte inleda denna soliga söndag med min nya favoritkategori här på bloggen, nämligen: Dream Apartment, då jag väljer och vrakar bland mina inredningsmappar här på datorn och sätter ihop min alldeles egna drömlägenhet. Den här gången är ledorden: Feminint, vitt och rosa som accentfärg. Välkomna in!
Buon Giorno Bellissimas! I'm beginning this sunny Sunday with my favorite category here at the many lives of Line: Dream Apartment. The category were I put together my own dream apartment. Today the themes are: feminine, white and pink. Welcome!

Här bor jag alltså, på Wellington Street  i en mysig och lugn stadsdel med en stor park som närmsta granne. Jag älskar den ljust rosa fasaden och idag har den blivit lite extra fint dekorerad med ballonger, eftersom att ni kommer på besök.
This is were I live. At Wellington Street in a cozy and calm part of the city, with a big park as a neighbor. I just love the light pink fasade, which is extra fancy today with ballons -to celebrate your visit. 

Välkomna in! Rosa väggar mot vit stuckatur. Hallen skvallrar en del om resten av lägenheten. Och visst är det en bra början?
Welcome in! Pink walls against white doors. The hallway says a lot about the rest of the apartment. Dont you just love it already?

Går vi till höger i hallen hamnar vi i vardagsrum nummer ett. För det finns nämligen två i den här lägenhet! Det svarta golvet utgör en fin kontrast med de vita. En kristallkrona sprider ett mjukt ljus i detta kreativa rum och det är här inne jag sitter när jag skriver mina blogginlägg.
If we turn to the right we'll reach this lovely livingroom. I just love the black floor and the contrast against the white walls and ceiling. A chrystal chandelier spreads a warm, cozy light in this creative room and this is we're I sit when I'm writing for my blog.

För mig är blommor och ljus vardagslycka i sin renaste form. Därför hittar ni massor lite varstans i lägenheten. 
Flowers and candles really makes me happy, and you can find theme everywhere in my apartment.

Nu hamnade vi i sovrummet som är ljust och fräscht och alldeles underbart att vakna i en sommarmorgon och titta ut mot trädtopparna på innergården.
Now we've reached the bedroom which is light and fresh and pretty amazing to wake up in a summermorning and look out at the treetops outside the windows.

I min lilla "boudoir-hörna" i sovrummet hittar ni mina favoritsmycken i en skål, parfymer, foton på mina älskade och så blommor såklart.
This is my "boudoir-corner" which you'll find in the bedroom. It contains my favorite jewelry, perfumes, pictures of my loved ones and of course: a bouquet of flowers.

Jag sa ju att jag det fanns mycket blommor;)  De här hittar ni i det andra vardagsrummet som ser ut såhär:
I've told you there's a lot of flowers;) You'll find these in the second livingroom, which looks like this:

Det är här vi myser om kvällarna med en tidning i knäet och en kopp te i handen. Köket skymtar ni till höger. Perfekt att ha nära till alla godsaker!
This is where we enjoy ourselves in the evening with magazines, tea and maybe some cookies from the kitchen which you can see to the right.

...Men det här är ändå favoritplatsen! Den underbara balkongen där man kan sjunka ner i soffan och bara njuta av vår, sommar och höstsolen. Helst ackompanjerat av ett glas rosa bubbel som matchar grannfasaderna. Och här avslutar vi alltså vår lilla visning av Dream Apartment. Med ett glas bubbel på balkongen. Hade du flyttat in?
...but this is really my favorite-corner! The lovely balcony where you can relax in the sofa and just enjoy the spring, summer and fall-sun with a glass of pink sparkling wine which matches the surroundings. And this is we're my guiding through my Dream Apartment ends. With a glass of champagne at the balcony. Would you move in?

LOVE,
LINE


5 kommentarer:

  1. YES! YES! YES!/M.

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer med dig från min soliga men lilla etta... Jättefint!

    SvaraRadera
  3. M: :D!

    Sintas Värld: Man ska aldrig sluta drömma;) Men din etta var riktigt fin tycker jag:)

    Kram,
    Line

    SvaraRadera
  4. Oj vilket härligt inlägg. Jag hade flyttat direkt! xx

    SvaraRadera
  5. Underbart! Det hade jag med om den hade funnits på riktigt dvs;)

    Kram!

    SvaraRadera